Ιδιαίτερο πολιτικό ενδιαφέρον έχει η συζήτηση γύρω από την ελευθερία της έκφρασης στο διαδίκτυο. Αφορμή αποτελεί το νέο τραγούδι του Μιθριδάτη με τίτλο «Για να μην τα χρωστάω» όπου ασκείται σκληρή κριτική στην κυβέρνηση, κάτι που φυσικά δυσαρέστησε το Μαξίμου. Το συγκεκριμένο κομμάτι χιπ χοπ ξεπέρασε σε λιγότερο από μια εβδομάδα τις 1.000.000 προβολές και έγινε το νούμερο ένα θέμα συζήτησης για όλους τους χρήστες των social media . Παρόλο που είχε διάρκεια 12 λεπτά και 50 δευτερόλεπτα – δεν συνηθίζεται- πρόκειται για ένα κομμάτι που η πλειοψηφία του κόσμου αντιλαμβάνεται σαν «γροθιά» στις αντιλαϊκές κυβερνητικές πολιτικές μετά από σχεδόν 14 μήνες πανδημίας οπού ο κόσμος ήρθε αντιμέτωπος με υπέρμετρη καταστολή και ποικίλα πολιτικά παράδοξα.
Το ζήτημα εδώ είναι ότι το κομμάτι σύμφωνα με τον αλγόριθμο του YouTube έπρεπε να βρίσκεται στις τάσεις της πλατφόρμας κάτι που προς έκπληξη όλων μας δεν συνέβη. Εδώ προκύπτει το εξής ερώτημα: γιατί; Μάλλον ο αλγόριθμος της πλατφόρμας δεν είναι και τόσο ανεπηρέαστος από την πολιτική αφού οι θεωρίες θέλουν την κυβέρνηση να παρεμβαίνει σε αυτόν με σκοπό να το αποκλείσει από τις τάσεις, μιας και αυτό θα έκανε το τραγούδι ακόμα πιο δημοφιλές. Αν αναλογιστεί κανείς τον «τρομονόμο» στην τέχνη που επιχείρησε η κυβέρνηση να περάσει στα μέσα Φλεβάρη – ευτυχώς ο κόσμος απάντησε μαζικά και δεν τα κατάφεραν – και στόχευε στην πραγματικότητα να φιμώσει κάθε αντίθετη φωνή και κάθε κριτική στην κυβερνητική πολιτική ταυτίζοντας την κριτική αυτή με «υποκίνηση σε βία ή μίσος, δημόσια πρόσκληση σε τρομοκρατικό έγκλημα» και «δημόσια απειλή» που τιμωρείται μέχρι και με 5 χρόνια φυλάκιση, δεν προκαλεί τελικά και τόσο μεγάλη έκπληξη αυτή η εξέλιξη με το τραγούδι του Μιθριδάτη.
Άλλωστε ο Μητσοτάκης σε ομιλία του στην Βουλή στις 12 Μαρτίου, λίγο μετά τα γεγονότα με την αστυνομική βία και καταστολή στη Ν. Σμύρνη, αναφερόμενος στα social media και στα βίντεο που μεταδίδονταν σε αυτά και αποτύπωναν την αστυνομική καταστολή, έκανε λόγο για «Στεγανά έντασης, όχι στεγανά διαλόγου. Στεγανά τα οποία ανατροφοδοτούν τα στερεότυπα τα οποία ήδη έχουν. Από τη μία και από την άλλη πλευρά. Κι αυτό είναι κακό για τη δημοκρατία μας, είναι κακό για το επίπεδο του διαλόγου μας». Χαρακτήρισε έμμεσα δηλαδή ως απειλή τη μετάδοση από τα social media αυτών των εικόνων της κρατικής βίας και καταστολής.
Από την άλλη πλευρά υποστηρίζεται ότι το τραγούδι δεν μπήκε στις τάσεις επειδή περιέχει «ανάρμοστο περιεχόμενο ή/και βωμολοχίες» μια θεωρία που εύκολα καταρρίπτεται αν κοιτάξει κανείς τις τάσεις οποιαδήποτε χρονική στιγμή. Τα λεγόμενα ‘’trends’’ στο YouTube αποτελούνται κυρίως από τραγούδια (αν κανείς μπορεί να τα αποκαλέσει έτσι) που μιλάνε και προωθούν την κουλτούρα των ναρκωτικών που συνοδεύονται από εικόνες και εκφράσεις υποτιμητικές για τον γυναικείο πληθυσμό, από υβριστικούς στίχους και εμετική αισθητική. Μόνο όταν πρόκειται για τον πρωθυπουργό και συνάμα το κυβερνόν κόμμα λοιπόν ισχύει αυτή η πολιτική της πλατφόρμας…
Ανεξάρτητα με τα όσα αποτυπώνονται στους στίχους του «Για να μην τα χρωστάω» και με την δική μας άποψη πάνω σε αυτό, η φίμωση των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης είναι μια βαθιά αυταρχική πολιτική και δεν θα γίνει ανεκτή, όπως άλλωστε αποδείχθηκε βάση των προβολών του κομματιού παρά το ‘’λάθος’’ του αλγορίθμου.